Women in Uganda - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anja en Tine - WaarBenJij.nu Women in Uganda - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anja en Tine - WaarBenJij.nu

Women in Uganda

Blijf op de hoogte en volg Anja en Tine

19 Januari 2017 | Nederland, Nederland

Lieve vrienden en familie. Dank voor zoveel bemoedigende en lieve reacties. Dat is zo nu en dan ook echt nodig. Onze en vooral Tine's gestel begint te kraken. We zijn nu aan de 7 de workshop. Morgen en overmorgen nog. Daarna op zondag hopen we de leidsters van de op te richten vrouwen groepen te instrueren. We beginnen nu wel een beetje ' vol' te raken. Zoveel vrouwen die op hun 25 ste al 9 kinderen hebben. Dat noemen ze producing....
Wat
verdrietig is is dat de vrouwenecht wel wat willen. Bv leren naaien. Een enkeling heeft een oude trapmachine. Maar wat kunnen we doen? ZE hopen dat wij blijven helpen. Nu eerst benadrukken we dat we komen met kennis . Dat klinkt leuk maar voelt voor ons niet steeds zo. We hebben ze nu eerst geleerd hoe hun project meer impact kan gaan krijgen. Dat plannen is hier een probleem ze willen.bv een Website. Maar een computer is er niet dus weten ze niet goed hoe. Kortom. Dit zomaar achter ons laten is lastig.
Anja en Tine

  • 19 Januari 2017 - 17:15

    Corine:

    Lieve Anja en Tine,
    oei wat lijkt me dat lastig. vooral omdat je weet dat hier dit soort zaken zo geregeld zijn. in wat en andere wereld zijn jullie terecht gekomen. het lijkt me heel pittig. ik wens jullie veel moed en kracht toe om vol te houden.
    liefs, Corine

  • 19 Januari 2017 - 19:18

    Ariette:

    Lieve Tine en Anja,
    Ik had niet door dat jullie al weg waren. Sjonge wat een verhalen. Ik heb veel bewondering voor jullie. Het lijkt me allemaal best ingewikkeld en zoeken naar niet westerse oplossingen. Veel succes.
    Liefs, Ariette

  • 19 Januari 2017 - 21:26

    Francis:

    Lieve 2. Ik snap dat jullie een beetje 'vol' raken. Fantastisch,het werk dat jullie doen,maar het moet niet ten koste van je gezondheid gaan! Dat weet je zelf ook wel ☺️. Kun me nog vakantie hebben of zit dat er niet in? En zo'n website zonder computer......hoe doe je dat? Soms wel frustrerend lijkt me. Niet te geloven dat zulke jonge vrouwen al zoveel kinderen hebben. Ook als ' oudedagvoorziening' ? En wat is oud? Wat is de gemiddelde leeftijd? Nou meisjes,hou je goed!!! Liefs,ook van Chris. Francis.

  • 22 Januari 2017 - 12:39

    Marga:

    Lieve Anja en Tine,
    Zo, zo dat is heftig allemaal en wat een indrukken! Ik heb bewondering dat jullie dit doen voor de mensen daar. Houd moed en jullie gaan nu weg en op naar een hotel.
    Veel liefs en groetjes, Marga & Ruud

  • 25 Januari 2017 - 13:43

    Hennie De Boer:

    Gewoon doen en ontdekken wat wel kan, echt iets voor wijze oudere vrouwen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja en Tine

Actief sinds 11 Dec. 2016
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 9560

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 06 Februari 2017

Oeganda. Wat een ervaring!

11 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: