De laatste uren in Oeganda - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Anja en Tine - WaarBenJij.nu De laatste uren in Oeganda - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Anja en Tine - WaarBenJij.nu

De laatste uren in Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Anja en Tine

05 Februari 2017 | Oeganda, Entebbe

Lieve lieve allemaal. De laatste uren in Oeganda tikken weg. Tot aan de dag van vertrek, vanavond, dagelijks bijzondere ervaringen. In Jinja hebben we nog wat schaartjes en garen afgegeven bij de dames van het naaiproject. Hughs en dank, God bless you's en blije gezichten als gevolg. Donderdag hebben een nursery school bezocht. De school is eigendom van Juliet. Zij heeft ook weer zo'n prachtig verhaal over haar passie met als gevolg deze school. De les die we bij deze hummeltjes mochten volgen met zulke geduldige en lieve jufs was prachtig. Vrijdag door James, die een auto voor ons heeft gehuurd voor 2 dagen, naar Kampala gereden. James zelf was niet zo in zijn goede doen maar het valt ook niet om je vrouw maanden te moeten missen omdat zij in Dubai, werkt. Van kleine Amy en hulp Milly hebben afscheid genomen. Hotel in Kampala is eenvoudig maar goed, van een vriend van James. Kampala zelf is ene chaos van auto's en files. 'sAvonds hebben we gedurende 3 uur mogen genieten van vele traditionele dansen, drummers en muziek. Prachtig deze mooi geklede troupe is zo vol energie en plezier!
De volgende dag naar Entebbe in het Gorilla Guesthouse waar we zijn gestart. Heerlijke plek en als vrienden binnen gekomen. Ja ze kenden ons nog.
We hebben nog een keer met Gerald uit Buwagogo gebeld en hij belde vanmorgen nog op om ons een goede reis te wensen. Ook dat de dames nog steeds naaien maar dat de schaar is gebroken en er is ook behoefte aan geld voor stof. Vanmorgen per Mobile Transfer hem blij kunnen maken. Maar we zijn vooral diep onder de indruk om de blije stem van Gerald te horen. Ook dat ze 2 weken nadat we daar weg zijn gegaan nog steeds aan de slag zijn in het naaiproject. De rest van de dag doen we nog wat toeristen vaak doen. Beetje lopen beetje zitten aan het meer beetje dromen en straks wachten gewoon nog heeeeel rustig op de terugvlucht. Hopelijk zonder enig gedoe onderweg. Tot ziens allemaal in rijk Nederland.

• 05 Februari 2017 - 12:21

Marga:

Hoi Anja en Tine,
    Ja, ja het zit er op met heel veel gevoelens en indrukken gaan jullie terug naar huis.
    Een hele goede reis en we hopen dat alles naar wens verloopt.
    Veel liefs Marga & Ruud

• 05 Februari 2017 - 15:42