Safari en meer - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Anja en Tine - WaarBenJij.nu Safari en meer - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Anja en Tine - WaarBenJij.nu

Safari en meer

Blijf op de hoogte en volg Anja en Tine

28 Januari 2017 | Oeganda, Jinja

We zijn weer een paar dagen verder en ook weer veel beleefd. Het houdt maar niet op met zoveel bijzonders. Dinsdag met een zich spontaan aangeboden gids gewandeld naar de Source of the Nile. Langs en over het spoor. De Nijl ontspringt tussen 2 eilandjes in Lake Victoria. De dag erna afspraak met ene James omdat hij de manager is van een project voor weeskinderen en weduwen. Eerst een kindertehuis voor gehandicapten bezocht waar hij ons wilde laten helpen. Wij beiden waren diep onder de indruk maar het past niet bij ons. Daarna overdadig en heerlijk bij hem thuis gegeten . Daar heeft hij ook kamers voor de vrijwilligers. We hebben gepraat en besloten deel te nemen in activiteitencentrum voor weduwen. Hebben het nog niet gezien maar dat komt vast goed.
Dan onze safari waar we nu van terugrijden. Wat een prachtige natuur, de wilde dieren, de bomen, vogels zo mooi!!! We zagen olifanten ,giraffes, veel soorten antilopen apen buffels wilde varkens (pumba) en veel meer tijdens de game drive. En daarna de boottocht over de Nijl waar we de Murchison waterval vanaf de andere kant zagen (de dag ervoor de complete waterval). En dan nog meer ook olifanten, krokodillen en niet te geloven hoeveel hippo's. De Nederlandse naam NIJL paarden. Ja juist daarom heten ze zo!!
We sliepen in een safaritent en aten in een restaurant aan de Nijl met zicht op het wild. Zo ontzettend prachtig.
Heerlijke vakantie gehad en volop genoten. Nu de laatste week in of in omgeving van Jinja
Groeten uit nog steeds warm, bij tijden bloedheet, Oeganda.

• 28 Januari 2017 - 21:53

Anneke Geerken:

Hallo Tine en Anja,

Tjonge jonge, weer een hele belevenis zo'n reis met zoveel indrukken en belevenissen.
    Fijn dat jullie even hebben kunnen genieten van de mooie natuur.
    Succes en sterkte met de laatste loodjes.
    Liefs, Anneke

• 29 Januari 2017 - 11:10

Jos:

wat een geweldige ervaringen en al die dieren zo te zien in prachtige natuur, mooie herinneringen !
    heel veel succes met het nieuwe project, ben zeer benieuwd,
    lieve groet
    Jos

• 29 Januari 2017 - 14:35

Henny Hempenius:

Poeh! Wat een verhaal weer en wat een mooie belevenissen!!
    Succes in de laatste week en ben benieuwd naar jullie volgend verslag over het a.s. project met de weduwen in het activiteitencentrum.
    Top!
    Groetjes,
    Henny Hempenius

• 30 Januari 2017 - 13:52

Mieke Wapstra-voet:

Geweldig Tine en Anja, het lijkt me schitterend zo'n safari en boottocht over de Nijl. mooi dat jullie zoveel wilde dieren hebben gezien!

Nog even dan zit het er voor jullie weer op. Succes met het laatste project en goede reis alvast gewenst.
    Fijn om dan alle verhalen te horen!! En leuk om zo mee te leven via deze berichten. liefs van Fred en Mieke

• 30 Januari 2017 - 21:59

Hanny/dick:

hallo Anja en Tine,

wat een prachtige en ontroerende dingen maken jullie mee!

veel succes, met de rest van het project.

groeten, hanny/dick